Skip to content

Norsk musikk

desember 11, 2011

Jeg liker musikk veldig mye (er det noen som ikke liker musikk?), også spiller jeg litt gitar. musikk er ikke lett å lære et språk fra, og mange norske musikkere synger på engelsk. det finnes mange fine norske bander, som bernhoft, kakkmaddafakka, kings of convenience, maria orieta… men de synger på engelsk 😦

Jeg har ikke mye tid for tv, og jeg ønsker å lære av radio og musikk (og kanskje filmer). radio er litt vanskelig for meg fortsatt, men den er kul fordi jeg kan høre på nyheter og lære om hva skjer i oslo. musikk, jeg vet ikke mye norske artister som synger på norsk, egentlig. noen tips? jeg må fokusere på radio og filmer nå.

Kanskje kan jeg starte et band og prøve å snakke med alle på norsk 🙂 hvis jeg lære noen musikkord, kanskje er det ikke så vanskelig. det er ikke så mye du må prate om da du spiller med andre. litt om toner, litt om sjanger, litt om akkorder, men kanskje ikke så mye. også kan jeg prøve å være den tausen. det stemmer.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

