Skip to content

17. mai kommer

mai 13, 2012

17. mai. med den kommer masse flagg, folk og bunader. det er utrolig hvor mange mennesker kommer til toget i karl johan. jeg visste ikke at det var så mye folk i oslo. kanskje kommer de fra andre norske byer, men det er overraskende likevel.

Da har du alkohol. det er litt merkelig å drikke alkohol i frokost. frokost og lunsj og middag, mener jeg. men alkohol ER merkelig i norge. så strenge lover, men så mye av det, vet du? for eksempel, det er veldig irriterende at man ikke kan kjøpe alkohol på onsdag denne uke. men nordmenn drikker så veldig mye på fest. tenker politikerne at nordmenn skal ikke drikke så mye fordi de må kjøpe alkohol én dag tidligere? nordmenn har en veldig spesiell forhold med alkohol. og nasjonaldagen kunne ikke være forskjellig.

Det er veldig spennende å være i byen på 17. mai. tenk på grønnland. så mange mennesker, alle med norske flagg. de var ikke født i norge kanskje, men mange føler seg norske. dette er den viktigste ting. jeg liker ikke den lillebjørn nilsen sangen men jeg forstår poenget og er enig.

Jeg tror at jeg kommer til å forstå 17. mai litt bedre hvert år. jeg liker å lære om tradisjoner og å forstå forskjellige folk. jeg tror at jeg liker også å bære den norske flagg i toget og ta del i 17. mai. det er en veldig fin dag.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

