Skip to content

Musikkfest

juni 3, 2012

Denne helga var musikkfest. den er en dag med masse konserter i oslo. alle konsertene er frie, og mange av dem er ute i parkene og plassene rundt byen. du har konserter i grünerløkka, majorstua, sentrum, osv. du kan bare gå rundt byen og høre på forskjellige konserter.

Jeg trodde det var mindre konserter i år. detter er greit fordi det er umulig å se på alle likevel. det er også veldig vanskelig å velge fordi det er så mange og fordi du ikke vet band der. du kan lese om bandene og til og med høre på sanger på nettsiden, men det er for mange band og det er vanskelig å velge mellom så mange etter å høre på én eller to sanger.

Én av mine favorittscener er schous plass. du kan høre på mange veldig ung musikere der. disse folk er ofte mellom 13 og 16 år gammel, og selv om noen ganger er musikk ikke så spennende, å høre på så ung folk som spiller (og skriver sin egne!) musikk er veldig imponerende. i år var der et par unger (13 eller 14 år, tror jeg) som spilte rapmusikk. jeg hater rapmusikk men det var inspirerende å høre på disse unge mennesker «doing their thing». jeg hørte på mange mer band, og har navnet til flere av dem. jeg må gå nå og sjekke musikken deres.

Alt i alt, det var en flott dag, full av musikk.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

