Skip to content

Norskkurs

juli 22, 2012

Jeg tror at jeg må gå på norskkurs. jeg lærer litt med bloggen her, men ikke like mye som jeg hadde håpa. kanskje må jeg lese mer, men jeg tror at jeg trenger noen å forklare grammatikk, uttaling, osv. jeg har hørt både gode ting og dårlig ting om folkeuniversitetet. skal jeg prøve der? jeg tror det blir bedre hvis jeg får en lærer for meg selv.

Jeg trenger også noen å prate med. å snakke er vanskelig og man trenger mange, mange timer til å bli flink på et språk. bandet hjelper litt her, men ikke nok. kanskje secret admirer? eller kanskje må jeg starte å se på tv mer. jeg ser ikke på nok norsk tv. det er vanskelig å lære et språk ved å skrive og lese litt hver uke. man må prate og lytte også.

Jeg skal kjøpe noen bøker snart, men jeg må finne en kurs. jeg gjør ikke mye i kvelden, jeg må bruke tid mye bedre, bli mer effektiv. jeg vet at jeg kan lære norsk rask. jeg må bare være seriøst og starte å lære hver dag. lese en artikkel, prate med noen, hør på tv eller radio i én time. gjøre noe hver dag. det vil bli bedre.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

