Skip to content

Låteskriving med PCen

oktober 28, 2012

Jøss. noen ganger er jeg dum. jeg prøvde å skrive låter med gitar, ta opptak med mobilen og skrive kommentarer om trommer og sånn. men denne uka påpekte en kollega at jeg kunne skrive låtene med garageband. dette er kanskje tydelig for alle, men man kan skape hele låten med alle instrumenter på gb. det er så mye lettere å bruke PCen til å lage musikk.

Nå kan jeg forandre lille ting her og der når jeg er hjemme. jeg trenger ikke å ha hele bandet med hvis jeg vil sjekke variasjoner i melodier eller prøve å ha en ekstra refreng eller en ny bridge. alt er mye, mye lettere.

Vi har nå nesten alle låter vi trenger. vi må bare spille dem litt mer, og forbedre dem litt, men neste alle er på plass nå. nå må vi øve masse før konserten. de nye låtene har vi ikke spilt så mye selvfølgelig. de trenger tid for å høre bra ut. men vi har nok tid, tror jeg. vi må ha den.

Jeg har brukt hele uka til å leke med garageband, jeg har ikke gjort mye mer enn det. jeg har ikke lest noe, sett på tv eller spilt dataspill. å lære å bruke garageband er mye mer moro enn det. men jeg håper at den neste uka jeg blir gbeksperten og kan begynne å gjøre andre ting. jeg må ta livet mitt tilbake 😉

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

