Skip to content

17. mai

mai 20, 2013

Gratulerer med dagen, norge! jeg hadde en veldig fin dag på 17. mai. uka før det var litt dum med flaggdrama og sånn, men dagen sjøl var veldig fin. jeg gikk på en frokostfest med venner, og snakka bare norsk! jeg tror at det var den første gangen jeg ikke snakka engelsk i det hele tatt. jeg er så fornøyd, jeg tror at bloggen har hjulpet masse i det. jeg gjorde sikkert masse feil, men folk forsto meg de fleste ganger. jeg føler meg litt flinkere ❤

Jeg spiste masse og drakk masse: brødskiver med alt mulig, potetsalat, pølse med brød, dadler med bacon, iskrem, champagne, øl… vi hadde det veldig gøy, det var veldig mye folk å snakke (norsk!) med. litt vanskelig med dialektblandingen, halvparten av festen sa jeg «unnskyld?» eller «kan du gjenta?» men det gikk bra til slutt. det går alltid bra til slutt.

Etter festen gikk vi på sentrum, men toget var ferdig allerede. det var fortsatt mye folk på gata og det var gøy å være på sentrum. litt mer iskrem, pølse med brød en gang til (man må spise nasjonalretten på nasjonaldagen, ikke sant?), litt mer alkohol (den andre «nasjonalretten»)… dagen etter var litt røff, men det var verdt det. alt er verdt det på 17. mai.

Vi starter å skrive nye låter med bandet, vær var utrolig fint -det beste i år- og vi har mer og mer lys i dagen. jeg er glad å bli i norge igjen, alt føler så bra, så riktig, igjen. jeg elsker den følelse. jeg savna den litt.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

