Skip to content

Mer dataspill

september 29, 2013

Hei folkens. jeg har brukt ei uke til på dataspill. men ikke bare på å SPILLE dataspill. det ble ei uke med dataspill musikk også. jeg har fullført the last of us men det er vanskelig å slutte å tenke på det. for et fantastisk spill! alt i spillet er utrolig godt, inkludert musikken. jeg har lest litt på nettet og så at musikken ble skrevet av gustavo santollala, en argentinsk fyr som har også skrevet musikken til et par store filmer: brokeback mountain og babel.

Mange av låtene på lydsporet bruker gitar som hovedinstrument, og jeg har prøvd å finne ut notene til noen av mine yndlingslåter. heldigvis er jeg ikke den eneste som har tenkt på det, og det finnes flere «tabs» av the last of us lydsporet på nettet. f.eks. har man http://www.gametabs.net (jeg håper at linken vil funke når jeg publiserer, ellers kan du copy og paste på nettleseren din) med MANGE tabs av forskjellige spill. youtube er veldig nyttig også, mange folk gjør coverlåter og tutorialer. man trenger bare å bruke «tutorial» eller «cover» når man søker på youtube. forresten har jeg brukt hele uka på å søke tabs på nettet, prøve å spille dem, lære låtene, prøve å finne notene til andre låter som ikke er på nettet, prøve å lære litt mer om musikk og låtskriving, osv. jeg hadde ikke tid eller lyst til å skrive noe musikk fordi jeg ville bare spille dette hele dagen, men jeg har øvd men bandet. heldigvis føler jeg nå at jeg har mange nye idéer og ble inspirert av musikken til the last of us. jeg håper at neste uke vil jeg skrive masse ny musikk.

Men det har ikke vært bare musikk. jeg har spilt mye også. jeg måtte fullføre the last of us, og jeg hadde litt tid til å spille batmanspillet også. jeg vil kanskje trenge litt tid etter the last of us før jeg liker andre spill, men jeg synes at det er et ganske godt problem å ha! vi sees.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

