Skip to content

Dataspill musikk

oktober 6, 2013

Oh boy. jeg endte opp med å bruke hele uka til å prøve å spille og lære flere dataspilllåter fra gametabs.net. heldigvis er det meste av tabbene forferdelig: flere høres ganske annerledes fra musikken i spillet, mange andre er for enkel og bare har hovedmelodien uten akkorder eller harmonier, andre er bare bass og ikke noe gitar, andre er piano, osv.

Jeg må innrømme at det var overraskende moro å gå tilbake i tida med mange av disse spill, prøve å spille disse gamle låter, sammenligne med originale låter i spill, prøve å forbedre arrangementet… siden jeg starta å skrive mine egne låter hadde jeg ikke søkt etter tabs på nettet. jeg hadde glemt hvor spennende, frustrerende, gøy og langsomt det var. jeg har prøvd mange, mange av dem, men jeg har ikke hatt nok tid til å prøve og lære alle jeg kjenner og vil spille. de beste låtene jeg har funnet så langt er violent encounter, the farthest land og the opened way fra shadow of the colossus (fantastisk!), garibaldi cortyard av en av castlevania spill, castle in the mist av ico og sist, men ikke minst, en av tetris sine låter. best spill ever!

Jeg har ikke gjort mye mer enn dette. jeg prøvde å lære litt fra låtene og arrangementer, spesielt fra shadow of the colosus sin musikk, men jeg er ikke sikker at jeg har lært noe spesielt som kan brukes til låteskrivingen min. jeg vil fortsette å spille og studere disse arrangementer videre neste uke, så vil jeg prøve å skrive litt ny musikk.

Jeg har spilt også litt batmanspillet, men jeg er ikke ferdig ennå. jeg har ikke lest noe heller, jeg bør kanskje gå til den nye bokhandelen i storgata og kjøpe et par bøker.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

