Skip to content

Chuck Berry sin konsert

oktober 27, 2013

I går gikk jeg på sentrum scene for å se chuck berry live. det var den første gangen jeg gikk på en konsert av en stor musiker, en av dem som har endra musikken for alltid. jeg hadde gått på mange konserter før, inkludert konserter med relativt store stjerner som arctic monkeys, arcade fire og black keys, men aldri noen som chuck berry. han var alltid der når jeg starta å spille gitar. han var rockidolet man kunne alltid stole på. jeg innrømmer at jeg kan ikke mange låter av chuck berry, men jeg kan spille johnny b goode, maybellene, roll over beethoven og rock and roll. de klassiske sangene.

Jeg gleda meg så mye om dette. å se på en av mine idoler live, endelig. jeg var ikke sikker på hva jeg kunne forvente. jeg tror ikke at han har skrevet mange låter i det siste, men derimot er det gamle låter det folk vil høre på. det må være ganske rart for ham også, og være den største levende rockstjernen og spille live, men å spille alltid de samme låtene. blir han lei av låtene? bryr han seg? er det penger det han leter etter? jeg vet ikke, men hvis jeg var så berømt som ham og spilte live, ville jeg fortsette å skrive (gode) låter og spille dem live. hva er poenget med å være en musiker om man ikke har mulighet til å bruke sine ferdigheter? eller blir man lei av alt når man blir gammel, og penger og å ha et godt liv er alt som man bryr seg om? jeg vet ikke. jeg vil blogge om dette igjen når jeg er gammel. må ikke glemme. hehe.

Konserten var ganske god, men jeg følte litt rart. det var litt som jeg VILLE like den, men slet litt med det. jeg mener at han ER en stor, stor rockstjerne. han er den største levende rockstjernen, egentlig. jeg kan bare tenke på elvis presley som en større rockstjerne enn chuck berry. men noen ganger var det bare en vanlig konsert. nesten som en tilfeldig konsert på en tilfeldig pub i oslo. tør jeg si «kjedelig»? jeg tror ikke det. chuck berry kan ikke være kjedelig, men konserten var ikke så overveldende som jeg forventa. kanskje problemet er at jeg forventa for mye? er det rettferdig at folk forventer mye mer fra chuck berry enn fra et tilfeldig band i et tilfeldig musikksted i en tilfeldig by? kanskje det. jeg vet ikke.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

