Skip to content

Etter Halloween, Juleting

november 10, 2013

Øh, herregud. vi hadde halloween akkurat nå og allerede har alle butikker juleting. jeg er så lei av juleperioder som varer to måneder. så unødvendig. så mye penger folk kunne spare hvis de kjøpte bare det de trenger. folk kjøper alt for mange gaver til hverandre. folk trenger ikke så mye. jaja, det er kult å ha playstation og spill og ny gitar og sånn, men man trenger ikke en ny playstation hvert eneste år. jeg har lest litt om en bevegelse mot unødvendig handling om jul, og jeg har tenkt til å prøve å kjøpe ingenting. det er vanskelig kanskje, men det er verdt det. jeg liker ikke et samfunn som er så fokusert på å kjøpe ting hele tida.

Ellers har jeg funnet den fantastiske verdenen til podkaster. som du vet slet jeg med lydbøker forrige uke, og det er litt dyrt å kjøpe nye lydbøker hver uke. så jeg starta å lete etter alternativer, og oppdaga at NRK har mange podkaster på nettsida deres, på http://www.nrk.no/podkast/. det finnes flere at jeg vil kanskje høre på, og en av dem heter vår daglige beatles. den handler om singler bandet ga ut. hver podkast er en veldig kort forklaring av hvorfor skrev de låta, eller en morsom historie om den. alt i mindre enn 10 minutter. jeg må innse at jeg har ikke hørt på beatles så mye før fordi de var ikke så populære hvor jeg kommer fra. men nå har jeg starta å høre på deres musikk og jeg er veldig fornøyd. jeg hadde hørt på et par låter bare. låter som she loves you eller yesterday, men de har så mye andre musikk!

Podkastene er også kule fordi de er korte og det går bra hvis man ikke forstår. man kan bare høre på en annen «episode» eller høre på hele tingen en gang til, fordi de er så korte. og alt er helt gratis! jeg vurderer på om jeg vil høre på podkaster hver dag i stedet for å kjøpe lydbøker og høre på dem. de føler mye bedre for meg nå. minst er det mye bedre å høre på et par podkaster enn å høre på ei tilfeldig bok som jeg ikke vil lese.

Og jeg har ikke glemt om batman arkham asylum, men jeg har ikke kjøpt det ennå. kanskje neste uke. sees.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

