Skip to content

Norsk uke

februar 9, 2014

Hei folkens. jeg har hatt ei norsk uke. først var det podkaster og radio, og så var det en annen skitur i helga. jeg har også spilt litt gitar og ps3 men ikke noe så spennende.

Jeg har hørt på alle pyro podkastene nå: http://p3.no/pyro/podkast/. de var utrolig gøy å høre på og jeg synes at jeg har lært masse av det. jeg forstår ikke alt ennå, men jeg synes at det blir lettere og lettere å forstå norsk, spesielt bergensk. det var så vanskelig for meg å forstå bergensk før fordi jeg ikke kjente noen som snakka sånn. men det er ikke bare bergensk podkasten har hjulpet meg med: de har gjester fra mange steder i norge og det hjelper alltid å høre på norsk, uansett dialekter.

Men høydepunktet i uka var en ny skitur i helga. jeg er ganske sliten nå men det går bra. ikke mye alkohol denne gangen så det var litt bedre å gå på ski. og jeg har starta å snakke mer norsk mens vi går på ski. det er så bra å føle at jeg kan endelig snakke litt mer, ikke bare et par setninger. jeg synes at jeg kommer til å snakke norsk i hverdagen snart.

Bandet går bra. jeg har tenkt på å skrive litt tekst til en ny sang. på norsk, som øving. andre i bandet kan fikse tekst hvis det er feil. det blir ikke et problem. jeg er ikke sikker på om jeg kan skrive god sangtekst på norsk, men det finnes bare en måte å finne det ut på… vi sees!

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

