Skip to content

Lærer musikk!

mars 16, 2014

Hei, kjære leserne! det var så mye ps3 forrige uke at jeg bestemte meg til å gjøre noe annet, og prøvde å lære litt mer musikkteori. selv om jeg har skrevet flere sanger, synes jeg at det er litt pinlig at jeg ikke vet mye musikkteori. strengt tatt trenger man ikke å vite mye musikkteori men man kan skrive dårlige låter og ta feil, og det er så pinlig å skrive og å spille sanger med feil. det vil jeg ikke gjøre.

Fordi jeg ikke har penger til å gå på skikkelige musikktimer måtte jeg finne en måte å lære uten å bruke (så mye) penger. heldigvis fant jeg ei nettside som har mange tips og informasjon om musikkteori. det heter «music theoriy for songwriters» og er her: http://mugglinworks.com/chordmaps/. til og med er det et par apps! jeg er så glad jeg fant nettsida, jeg har lært et par interessante ting der. jeg må lese alt og øve litt men jeg synes at jeg allerede har  starta å tenke på en forskjellig måte når jeg spiller gitar og skriver sanger. så kult! snart blir jeg en prof…

Men det var ikke bare musikkteori denne uka. jeg prøver fortsatt å finne noen podkaster, og venter fortsatt på en ny pyro podkast. jeg finner ikke noe og jeg har ikke funnet nye kule podkaster å høre på. heldigvis huska jeg at jeg kan høre på klar tale (http://klartale.no). jeg ville høre på noe litt mer komplisert og som bruker forskjellige dialekter, men det er bedre å høre på klartale enn ingenting. jeg må finne noen lydbøker også. noe som ikke er for vanskelig å forstå.

God uke synes jeg, og god slutt på den. nå må jeg sove litt. sees!

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

