Skip to content

Ferdig, ferdig, ferdig

mars 23, 2014

Hei folkens. Jeg har lest alt i «music theory for songwriters» nå. det var veldig interessant og jeg har lært mange ting. noen kapitler var litt vanskelig å forstå og jeg trengte å lese flere ganger og prøve et par ting med sinuous-gitaren min. jeg tror at jeg vil sjekke det senere fordi jeg ikke tror at jeg kommer til å huske alt når jeg vil skrive nye sanger. jeg forstår konsepter men å huske alt og å vite hvordan man bruker dem er litt forskjellige ting.

Apropos det. jeg har lasta ned en piano-app på mobilen min. jeg spiller ikke piano men det er overraskende hvor mye lettere det er å forstå musikkteori ting på piano enn på gitar. piano gir mening når man vet musikkteori. gitar føles mye mer tilfeldig ut, liksom. det er mye vanskeligere å finne noter og akkorder på gitar og å finne relasjoner mellom noter i akkorder i en akkordprogresjon.

Jeg kjøpte og leste ei bok også: zombie nation av øystein stene. jeg likte det ikke veldig godt men det var kanskje fordi jeg ikke forsto alt i det. jeg liker zombier og historien var grei men boka er veldig lang og ikke så interessant på slutten. jeg har også kjøpt ei lydbok, slam av nick hornby. begynnelsen var bra. vi får se med resten av boka når jeg har nok tid til å høre på alt (cirka 8 timer!).

Jeg har spilt nba 2013 litt mer, det er gøy og lett å spille uten å tenke mye på det for eksempel når jeg har lest i et par timer og trenger en pause. jeg ville ikke spille andre spill fordi jeg bruker for mye tid på dem og jeg trengte å lese mer og øve mer norsk. vi sees!

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

