Skip to content

Nysgjerrighet for pianoet

mars 30, 2014

Etter å studere litt musikkteori og spille litt piano på mobilen, jeg begynner å tenke at det er en god idé å lære å spille piano. jeg har sjekka et par butikker og funnet flere keyboards og pianoer til god pris. det finnes mange nettsider med pianotutorialer og kurs så jeg tror at jeg kan lære på nettet. lærerne er dyre og jeg er ikke sikker på om jeg kan betale en lærer. man tar lang tid til å lære å spille et instrument og piano er ganske forskjellig fra gitar så jeg tror at jeg må lære som en nybegynner. jeg tror ikke at jeg kan bruke min gitarlærdom til det. det kommer ikke til å hjelpe mye.

Det høres spennende ut å lære litt piano, jeg kan kanskje spille litt akkorder eller enkle melodier med bandet. jeg synes at rockeband som bruker keyboards høres bedre, som toto, keane, the national bank, osv. jeg vil imitere deres lyd litt og ingen i bandet kan spille piano. jeg har også hørt at å lære piano gjør deg en bedre musikker og at man skrive sanger på en forskjellig måte når man spiller piano. ikke minst er det alltid spennende å lære nye ting og prøve nye instrumenter.

Jeg er ferdig med lydboka slam. den var veldig god men det er fortsatt vanskelig å forstå lydbøker. jeg må kjøpe mer og lære flere ord. en av tingene som jeg ikke liker av lydbøker er at når man ikke forstår et ord er det umulig å sjekke hvilket ord det var eller å sjekke ordboka. det er den mest frustrerende tingen med lydbøker. fantastisk for å trene ører men litt mindre kult for å lære nye ord.

Jeg har spilt litt assassins creeds og red dead redemption, flotte spill. jeg liker assassins creed best men red dead redemption er veldig godt. jeg trenger kanskje å spille litt mer rdr, jeg har spilt mye mer assassins creed og jeg hadde spilt andre ac spill før.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

