Skip to content

Tori Amos

mai 4, 2014

Jeg liker å spille piano mer og mer og har starta og høre på mer pianomusikk. jeg kan ikke tro at jeg aldri hadde innsett at jeg liker piano så mye. bokstavelig talt. hvordan i verden kunne jeg spille gitar alle disse årene og ikke prøve å lære og spille litt piano? jeg vet ikke. men jeg har starta nå og jeg liker det mer og mer. det vet jeg.

Naturligvis nok har jeg starta å høre på nye artister, eller artister jeg kjente men fikk ikke høre mye på. en av dem er tori amos, som har gitt ut et nytt album, unrepentant geraldines. jeg kjøpte det forrige uke og det er fantastisk! jeg har hatt det på repeat og absolutt elsker det. jeg kan ikke høre på det nok. dessverre kan jeg ikke spille godt nok ennå og kan ikke spille sanger fra tori amos.  en av de irriterende tingene om piano er at pianospillerne ikke har noe som gitar tabs. det gjør det mye vanskeligere å lære sanger og dele dem på nettet. det finnes mye, mye mindre pianosanger på nettet, og mange bruker den vanlige musikknotasjonen.

Jeg har prøvd å skrive en ny sang med pianoet men det er frustrerende vanskelig. jeg må prøve igjen men jeg kanskje trenger litt mer tid og øving før jeg kan bruke instrumentet for å skrive musikk. men det er interessant å prøve likevel og jeg lærer mye.

Ikke mye mer som jeg har gjort denne uka (som dere trenger å vite). sees!

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

